سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و گفته‏اند حارث بن حوت نزد او آمد و گفت چنین پندارى که من اصحاب جمل را گمراه مى‏دانم ؟ فرمود : ] حارث تو کوتاه‏بینانه نگریستى نه عمیق و زیرکانه ، و سرگردان ماندى . تو حق را نشناخته‏اى تا بدانى اهل حق چه کسانند و نه باطل را تا بدانى پیروان آن چه مردمانند . [ حارث گفت من با سعید بن مالک و عبد اللّه پسر عمر کناره مى‏گیرم فرمود : ] سعید و عبد اللّه بن عمر نه حق را یارى کردند و نه باطل را خوار ساختند . [نهج البلاغه]

 

عکس آقا

"جرقه ای درانتظار انفجار"

معلم سرکلاس گفت :بچه ها کی می تونه با این سه کلمه یه جمله خوب وبا معنا بسازه؟

انقلاب – نور- انفجار

هرکدام ازبچه ها با دیدن کلمات شروع کردند به فکر کردن و بعضی به سرعت چیزهایی نوشتند ودست بلند کردند تا جمله هاشون رو  بخونند:

"انفجار نوری است که می تواند انقلاب به پا کند"

"انقلاب از سیل حرکت ها وانفجار نور حاصل می شود"

"انفجارنوری است که می تواند انقلاب را به همراه داشته باشد"

و.....

اما یکی ازبچه ها که نامش روح الله بود، ایستاد و با صلابت خاص و صدایی رسا گفت :

"انقلاب ما انفجار نوربود"

این جمله دقیقا همان منظور معلم ازمطرح کردن بحث جمله سازی درکلاس بود .نام این دانش آموز معلم را به یاد امام روح الله خمینی انداخت وناخود آگاه اشک از دیدگان معلم جاری شد.

بچه ها با تعجب می پرسیدند :

مگرروح الله چه گفت که آقا معلم این همه ناراحت شده وگریه می کنه.

لحظاتی بعد معلم ،سوال دیگری را مطرح ساخت :

بچه ها کدامیک از شما تا به حال این جمله را شنیده است .این جمله شما را به یا د چه واقعه ای می اندازد؟

دانش آموزان همگی وبا صدای بلند گفتند "انقلاب اسلامی ایران"

معلم خوشحال شد واین بار اشک شوق درچشمانش حلقه زد

معلم وقتی انگیزه وذوق دانش آموزانش رادید نوری در دلش روشن شد که جرقه ای کوچک از همان انفجارنور بود.یکی از بچه ها از وسط کلاس دستش را بلند کرد وگفت :آقا اجازه چرا امام خمینی فرموده اند انقلاب ما انفجارنوربود؟

معلم گفت :آفرین پسرم سوال بسیار خوبی است. بچه ها کی می تونه به این سوال جواب بده؟

بچه ها کمی فکر کردند ویکی ازآنها گفت :

آقا اجازه! شاید ازبس که تیروگلوله می زدند انقلاب شده

یه دفعه انفجاری ازصدای خنده به پاشد وحتی معلم هم خنده اش گرفته بود

یکی دیگر ازبچه ها گفت :

آقا اجازه!چون انقلاب یک حرکت خودجوش ومردمی بود امام این جمله را فرموده اند

معلم گفت:احسنت ولی جواب کاملتری لازم است

یه نفرازته کلاس دادزد:

آقااجازه!مردم تحت فشاراقتصادی بودند وحکومت طاغوت وضع رابرای مردم بسیارنابسامان کرده بودوچون گروه کثیری ازمردم ستمدیده ومظلوم ومستضعف قیام کردند وانقلاب رخ داد ،امام آن را با انفجارنور مساوی دانستند

این بارمعلم بسیار خوشش آمده بود وباصدای بلندتری آفرین گفت اما هنوز به جواب کاملتری نیازداشت

معلم گفت:بچه ها همه اینها کاملا درست است اما انقلاب ما علت های مهم دیگری هم داشته که من دوست دارم آن علت ها رو از زبون خودتون بشنوم

معلم بچه ها رو راهنمایی کرد وگفت به قیام امام حسین (ع)فکرکردید که چرا امام ما چنین قیام خونینی کردند

یکباره ولوله ای در بچه ها ایجاد شد وهمه می خواستند جواب بدهند وبالاخره یکی از آنها که صدای بلند تری داشت برهمه غالب شد وایستاد وگفت:

امام حسین برای امربه معروف ونهی ازمنکر قیام کردند واگر قیام مردم ایران را با قیام امام حسین مقایسه کنیم می بینیم که مردم ما هم به دلیل بیداد ظلم وستم ونابرابری های اقتصادی واجتماعی وبی عدالتی های حکومت محمد رضا شاه انقلاب به پاکردند

معلم سرش را به نشانه احسنت حرکت داد ودانش آموز از این حرکت معلم خیلی خوشش آمده بود.

یکی دیگر ازبچه ها که معمولا آروم بود واگرصحبتی می کرد حساب شده ودرست بود دست بلند کرد وگفت آقا معلم من می تونم حرفای دوستم رو کامل کنم .معلم گفت:باکمال میل مهدی جان ،ما آماده شنیدنیم.

مهدی باصدای بسیارآرام ولحنی مودبانه ایستاد وگفت:

به نظرمن انقلاب اسلامی ما انقلاب ارزنده ای است که باید به یک انقلاب جهانی بپیوندد تا کاملترشود،همه ما درانتظارهستیم ،درانتظارقیام منتقم خون حسین (ع)،پس انفجارنور با قیام حضرت مهدی (عج)تکمیل می شود وآن وقت است که می توان طعم واقعی عدالت وبرابری وبرادری میان مسلمانان را چشید.

همه بچه ها غرق درسخنان مهدی بودند وباتمام شدن صحبت هاش یکباره شروع کردند به تکبیرگفتن ،شوروشوق عجیبی در کلاس به پاشده بود ومعلم ازوجود چنین دانش آموزانی درکلاس درسش به خود مباهات می کرد و درانتظارپایان کلاس بود تا قضایای امروزرابرای همکارانش توصیف کند.

صدای زنگ بلند شد وزنگ انقلاب نواخته شد ،معلم ازهمه شاگردانش به خاطرشرکت کردن دربحث تشکرکرد وگفت فقط یه جمله بهتون می گم ،اون هم اینه که :

"انقلاب اسلامی ایران تحت تاثیر قیام جاویدان امام حسین(ع)واصحابشان به رهبری امام خمینی ویاران وفادارشان رخ داد تا جرقه ای کوچک برای به ثمرنشستن قیام جهانی مهدی موعود(عج)باشد ،پس تا آن روزدرانتظارمی مانیم وازخداوند می خواهیم که به ما توفیق دهد باردیگر دررکاب آقایمان به پیروزی دست یابیم"

عطردل انگیز صلوات درهمه جا پخش شد وبچه ها ازکلاس بیرون آمدند.

"برای شادی روح مطهر امام خمینی وارواح مطهر شهدای انقلاب اسلامی وهشت سال دفاع مقدس صلوا ت بفرستید"

 

 


86/11/22::: 2:43 ع
نظر()